Lunch

Pompoenpannenkoeken

Ingrediënten (voor 2 pannenkoeken):

– 225 gram pompoen-diepvriesblokjes (Albert Heijn)
– 30 gram havermout
– 1/2 scoop eiwitpoeder (18 gram, bij voorkeur vanille of banaan)
– 1 ei + 1 eiwit
– snuf kaneel en/of speculaaskruiden
– 150 gram Griekse yoghurt 0% vet
– kokosolie 5 gram

Bereiding!

Doe de pompoenblokjes in een steelpannetje en zorg dat deze onder water staan. Breng aan de kook en laat dan nog ongeveer 5 minuten doorkoken. Doe ondertussen alvast de overige ingrediënten (behalve de yoghurt) in de blender of keukenmachine. Nog niet aan doen! Pompoen even afgieten en toevoegen aan de blender. Zelf laat ik de pompoen even afkoelen omdat het anders mijn blender uitkomt zodra ik deze aan zet. Blend het tot één gladde massa. Verhit een koekenpan, doe hier kokosolie in en bakken maar! Serveren met de yoghurt en eventueel wat honing en amandelschaafsel.

1 portie bevat 421 kcal: totaal vetten 8,3 gram, waarvan 1,5 gram verzadigd en 0,2 meervoudig verzadigd, 56,7 mg natrium, 60,0 mg kalium, 37,8 gram koolhydraten, waarvan 5,4 gram voedingsvezels en 8,4 gram suikers, 50,0 gram eiwit en 26,5% calcium.

Heerlijk als ontbijt, maar kan ook voor de lunch! Eet smakelijk!

20151026_122719

Rucola salade met gerookte zalm

Ingrediënten (voor 1 persoon):

– 75 gram rucola
– 40 gram parmezaanse kaas
– zongedroogde tomaatjes
– pijnboompitten
– gerookte zalm

IMG_20150415_175840

Bereiding:

Rooster de pijnboompitten even kort in de koekenpan. Daarna komt er weinig aan te pas, je voegt alle ingrediënten toe aan de rucola sla en serveert de gerookte zalm ernaast of er doorheen, het is maar net wat je zelf lekker vindt! En aanvallen maar! Ik eet dit zelf ook regelmatig als avondeten maar het is maar net wat jij lekker vindt en hoe jij jouw dag indeeld qua voeding.

Geitenkaas salade

Ingrediënten (voor 1 persoon):

– gemengde salade887658_IMG_20150420_191308
– geitenkaas
– walnoten
– honing

Bereiding

Eigenlijk spreekt het al voor zich: meng de geitenkaas en de walnoten door de gemengde salade en gebruik de honing als dressing en tadaaaa klaar is je maaltijd! Ook dit kan prima als avondeten worden gegeten.

Watermeloen en feta salade

Ingrediënten (voor 1 persoon):

– 200 gram watermeloen (ongeveer 1/8)
– 2 flinke handen rucola
– 50 gram zachte geitenkaas (of feta)
– 2 el amandelschaafsel

Bereiding

Snijd de watermeloen in kleine blokjes en doe dit samen met de rucola op een groot bord of in een kom. Verdeel vervolgens hierover de geitenkaas (of feta) en garneer met amandelschaafsel.

Amandelen worden ook wel de ‘Koning van de noten’ genoemd, omdat ze van alle noten de meeste voedingswaarde per gram bevatten. Amandelen zijn heerlijke noten. Ze zorgen voor gewichtsverlies en zijn een rijke bron van eiwitten. Amandelen behoren tot het meest gezonde voedsel ter wereld. Het is een heerlijke snack.

842110_IMG_20150813_115006881006_IMG_20150813_113646

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s