Verbazingwekkende vruchten

Deze dagen is obesitas het meest voorkomende resultaat van de huidige levensstijl. De ongecontroleerde toename in overgewicht kan leiden tot een overvloed aan aandoeningen zoals hart-en vaatziekten, hoge bloeddruk, diabetes en een hoog cholesterolgehalte. Het is belangrijk om dit te veranderen, om positieve veranderingen in het lichaam aan te brengen. Samen met het veranderen van de levensstijl, is het even belangrijk om gezonde voeding te nuttigen. Om gezond gewicht te verliezen, moeten mensen proberen om voedsel met weinig calorieën te eten zoals fruit, groenten en volle granen. Daarnaast is de verhouding tussen koolhydraten en eiwitten van groot belang, want alleen calorieën zegt niet altijd iets over het feit of een product gezond of ongezond is!Vruchten zijn een uitstekende bron van energie en zorgen voor grote hoeveelheden water om het lichaam gehydrateerd te houden. Ze verbeteren de bloedcirculatie en de spijsvertering, waardoor de huid mooi en stralend is en blijft. Het eten van vruchten is ook uitermate geschikt voor het ontgiften van het lichaam. Het eten van bepaalde soorten vruchten zorgt namelijk voor een boost van je metabolisme (= stofwisseling)!

Hier zijn een aantal populaire vruchten die helpen bij gewichtsverlies:

1. Avocado

Avocado heeft een hoger vetgehalte dan de meeste voedingsmiddelen, maar het is rijk aan gezonde enkelvoudig onverzadigde vetzuren, die zeer gunstig zijn voor de gezondheid. Avocado’s bevatten ongeveer 20 gram gezonde vetten die niet alleen de stofwisseling, maar ook het verhogen van testosteron; de hormonen die verantwoordelijk zijn voor het gewichtsverlies bij zowel mannen als vrouwen. Daarnaast zitten ze ook vol met vitamine E. Vitamine E is belangrijk als antioxidant. Vitamine E beschermt de cellen, celwand, bloedbaan en weefsel. Vitamine E voorkomt dat ze beschadigt raken door oxidatie (reactie met zuurstof, heel typisch voorbeeld van een oxidatie is roest) van onverzadigde vetzuren. Vitamine E reguleert ook de stofwisseling in de cel.

2. Bessen

Bessen zoals bramen, frambozen, bosbessen en aardbeien worden vaak geprezen als het gaat om calorieën en vetverbranding voor gewichtsverlies. Ze bieden weinig koolhydraten en relatief weinig suiker in vergelijking met andere vruchten. Deze bessen bevorderen de stoelgang en het ontgiften van het lichaam. Bessen bevorderen ook de gezondheid van het hart door het verwijderen van slechte cholesterol uit het lichaam. De Universiteit van Michigan heeft onderzoek gedaan hiernaar en het bleek dat mensen die dagelijks bosbessen eten hun buikvet verminderde met bijna 2 procent. De grote hoeveelheden antioxidanten in bosbessen zorgen ervoor dat het lichaam wordt ontdaan van giftige stoffen die leiden tot gewichtstoename en andere gezondheidsproblemen.

3. Appel

Appels bevatten grote hoeveelheden vezels die de stofwisseling verhogen en vezels zorgen voor een vol gevoel voor langere tijd. Pectine vezels voorkomen dat het lichaam te veel vet absorbeert. Pectine brengt ook een sterke eetlustremmer en dat houdt je verzadigd voor een langere tijd. In Brazilië hebben ze een onderzoek uitgevoerd en daaruit is naar voren gekomen dat mensen die voor elke maaltijd een appel aten 33% meer gewicht verloren dan degenen die dat niet deden. Een appel bevat slechts 100 calorieën per portie. Draag een appel in je tas voor een snelle, on-the-go snack!

4. Water vruchten

Vruchten zoals meloen en watermeloen bevatten grote hoeveelheden water met een minimum aan koolhydraten. Water vruchten hydrateren het lichaam en zorgen voor directe energie. Het verbetert de spijsvertering en scheidt toxines uit, water vruchten dragen dus bij aan de ontgifting en daarom is het dus een gezonde manier om gewicht te verliezen. Watermeloen bevat lycopeen, een chemische stof die het risico op kanker, maculaire degeneratie en hart- en vaatziekten verlaagt.

5. Droge vruchten

Droge vruchten zoals rozijnen, pruimen en abrikozen kunnen worden toegevoegd, samen met vers fruit voor effectief gewichtsverlies. Deze vruchten zijn uitstekende bronnen van mineralen en vitaminen, die zeer essentieel voor de goede werking van de cellen. Ze verbeteren ook het immuunsysteem, die bescherming bieden tegen virussen en griep. Ook is het hartstikke lekker om gewoon een handje vol hiervan te eten of door je yoghurt of kwark!

fruits

6. Citroen

Citroen bevat een hoge dosis vitamine C en het werkt bovenal zeer effectief bij het reinigen van de lever. De citroen versterkt leverenzymen en kan het zuurstof- en calciumgehalte van de lever herstellen, Hierdoor verbetert de stofwisseling, wat zorgt voor schonere darmen. Het verhogen van de stofwisseling heeft ook een positief effect op het afvallen. Drink dagelijks in de ochtend een glas (warm) water me uitgeperste citroen om vetophoping te voorkomen.

7. Grapefruit

Grapefruit is één van de meest gezonde voedingsmiddelen vals het gaat om gewichtsverlies. Uit een onderzoek aan de Johns Hopkins University bleek dat mensen die dagelijks grapefruit aten verloren bijna 10 kilo in 13 weken zonder enige verandering in hun dieet. Het hoge watergehalte zorgt ervoor dat je het sneller het gevoel hebt dat je vol zit, terwijl een grapefruit maar heel weinig calorieën bevat. Geniet van een grapefruit als je zin hebt in een snack. Bovendien kost het meer energie om grapefruit verteren, en daarmee verbrand het lichaam meer calorieën.

8. Banaan

Bananen zijn gevuld met oplosbare vezels die de wens om ‘comfort voedsel’ te eten tegengaan. De resistente zetmeel in bananen voorkomt de opname van koolhydraten in het lichaam. Dit maakt dat je lichaam gaat vet verbranden in plaats van koolhydraten. Kalium in banaan helpt bij het bouwen van spieren en indirect zorgt het daardoor voor vetverbranding. Bananen bevatten wel veel suikers, dus pas er wel mee op hoeveel bananen je eet per week.

9. Granaatappel

Granaatappel zit vol met anti-oxidanten, die het mogelijk maken het lichaam te ontdoen van gifstoffen. Het bevat polyfenolen, een antioxidant die het metabolisme verhoogt. Ook verlaagt het eten van een granaatappel je eetlust. Drink een glaasje granaatappelsap voor het ontbijt of strooi de granaatappelzaadjes door je havermout voor een smakelijke en gezonde twist!

10. Sinaasappel

Het eten van vers geplukte sinaasappels snijdt een aanzienlijke hoeveelheid calorieën uit de voeding. Het houdt het lichaam goed gehydrateerd en biedt je lichaam een ruime hoeveelheid vezels. Elke sectie van de vrucht levert 85 calorieën en 5 gram voedingsvezels. Sinaasappel is een voedzame vrucht. Het bevat grote hoeveelheden vitamine C, thiamine en foliumzuur, die bekend zijn voor het stimuleren van de stofwisseling.

Dus, als jij op zoek bent naar een manier om op een natuurlijke wijze gewicht te verliezen dan is het eten van fruit een hele goede manier en het is tenslotte ook niet schadelijk voor je lichaam!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s