Fitboxing wat is dat nou eigenlijk?

Een geweldige workout om je conditie en je zelfverdedigingskwaliteiten te verbeteren!

Vanavond is het weer zover heerlijk uurtje fitboxing! Elke woensdag- en vrijdagavond ga ik heerlijk een uurtje fitboksen bij Team Isaias te Leeuwarden. Ik ga er altijd met heel veel plezier heen en kom er ook altijd met een voldaan gevoel weer vandaan. Nou weet alleen niet iedereen wat het inhoud dus daarom leek het mij leuk om hier ook een stuk over te schrijven. Ook zijn veel vrouwen wat terughoudend als het gaat om ´boksen´ wegens het feit dat hier vaak de associatie wordt gemaakt dat je dan veranderd in één of andere Hulkin! Nou dames geloof mij, dat valt allemaal reuze mee!fitboxingFitboxing is eigenlijk niks minder dan gewoon kickboksen of boksen, het enige verschil is dat er bij fitboxing geen lichamelijk contact is in de vorm van bijvoorbeeld sparren. Het is een combinatie van professionele kickboks- en bokstechnieken die afgewisseld worden met conditioning voor ieder niveau. Bij fitboxing leer je onder begeleiding van een professionele kickbokstrainer de fijne kneepjes van het kickboksen: punches, hoeken, jabs, ellebogen knieeën, zijwaartse trap, low kick, high kick, afhouders, directe stoten, etc.

Het is workout die samengesteld wordt met alle tools waarmee jij je goed leert verweren. Daarnaast kan het in de winter binnen gedaan worden en zodra de zon ons weer komt vergezellen is het ook een hele leuke workout om buiten te doen. Daarnaast is het geschikt voor iedereen: mannen en vrouwen, jong en oud! Ook het niveau bepaal jij helemaal zelf, je hebt geen directe tegenstander dus de enige persoon die het tempo en de intensiteit bepaald ben jijzelf (okeee en je trainer die je compleet drillt, maar ach laat hem maar lullen!).

Veel vrouwen associëren kickboksen en boksen met een gespierd lichaam krijgen wat niet eens meer in de buurt komt van vrouwelijk zijn, dit is dus echt klinklare onzin!! Zoals ik eerder al noemde, jij bent eigen baas en bepaald hoe zwaar en hoe intens het wordt en het is echt de ideale work out om af te vallen en je lichaam zomer proof te maken! Tijdens de trainingen die ik volg richten we ons elke les weer op andere technieken, er is veel variatie en ook de billen, buik en benen worden getraind. Ik ben zelf erg veel met sport bezig: hardlopen, fitness, touwtje springen, fitboxing en skeeleren. Daarnaast verdiep ik mij in voeding, spierontwikkeling, oefeningen, workouts, etc. dus ik ben geen onervaren persoon die geen idee heeft waar zij het over heeft! En ik kan eerlijk bekennen dat ik zelf het meeste plezier beleef tijdens het fitboxing (ook mijn andere sportactiviteiten doe ik met heel veel plezier, maar er toch altijd één favoriet!) en hiermee train je gewoon echt al je spieren waardoor je lichaam als geheel fit wordt.

Het is de ultieme full body work out die echt, maar dan ook echt (ik heb er ervaring mee en geloof mij!), alle spieren uit je lichaam op de proef stelt! Je conditie wordt beter, je zweet veel en valt er van af en ook je zelfvertrouwen krijgt een enorme boost als je deze technieken onder de knie hebt. Echt een aanrader om eens uit te gaan proberen!

Geef een reactie

