Het beste dieet ter wereld!

Ik wil zo nu en dan jullie ook eens op de hoogte brengen van leuke, leerzame en gezonde boeken die jullie kunnen helpen bij een gezonde levensstijl. Ook zal ik dan met jullie delen wat ik er persoonlijk van vind, of ik het gebruikt heb en waar je het boek kan aanschaffen (als je dat wil natuurlijk!).

Afgelopen kerst heb ik het boek ‘Het beste dieet ter wereld’ gekregen van mijn broer en schoonzus, omdat zij weten dat ik het leuk vind om bezig te zijn met gezond eten, koken en informatie op te doen over wat wel en niet gezond is als het gaat om voeding.Het boek heeft eigenlijk heel weinig regels als het gaat om wat je wel of niet mag eten. Het advies wat zij geven is eet meer eiwitten en minder koolhydraten. Calorieën tellen, verboden etenswaren of de hele dag een hongergevoel hebben hoeft niet bij dit dieet. Het beste dieet ter wereld is gebaseerd op allerlei onderzoeken en het grootste dieetonderzoek ter wereld, DIOGenes. Vanuit Nederland waren de Universiteit van Maastricht en Wageningen University betrokken bij dit wereldwijde onderzoek. De wetenschappers vergeleken de meest voorkomende afvalmethodes met elkaar. Resultaat: alleen een eiwitrijk en laag-glykemisch (= goede koolhydraten) voedingspatroon leidt tot blijvend gewichtsverlies. Het boek helpt je de nodige eerste kilo’s kwijtraken en vervolgens helpt het je de weg wijzen voor een leven lang slank, gezond en vooral lekker eten. Er staat enorm veel leuke en lekkere recepten in het boek en daarnaast allerlei feiten en (w)eetjes!

Twee fases vormen het uitgangspunt van het boek. Voor de eerste fase van vier weken bevat het boek weekmenu’s waarmee je ‘leert’ om veel eiwitrijke en volkoren producten te eten. Daarbij bestaat een groot deel van de maaltijden voor de helft uit groente en fruit, een kwart uit volkoren en een kwart uit eiwitrijke producten.

het beste dieet ter wereld

De meeste mensen eten meer koolhydraten dan eiwitten en die verhouding moet veranderen van 1 op 3 naar op 1 op 2. Geschikte producten waarin veel eiwitten zitten zijn zeevruchten, vis en mager vlees, magere zuivelproducten en linzen, erwten en bonen. In de eerste fase kun je (als je het goed doet) al ruim 8 kilo afvallen.

Binnen fase 2 is het de bedoeling dat je overstapt van dieet naar een leefstijl. Je moet op eigen benen leren staan en zelf goede koolhydraten en eiwitrijk blijven eten.

Geen enkel dieet werkt als jij als persoon niet bereid bent om je leefstijl te veranderen en dit kost gewoon veel tijd en moeite. Het boek is een mooi uitgangspunt en er staat veel informatie in over voeding, met name over eiwitten en koolhydraten en de effecten daarvan. Daarnaast is het ook een leuk boek om zo nu en dan eens recepten uit te halen om voor jouzelf of je vrienden en familie te bereiden!

De recepten die in het boek staan zijn echt super lekker, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat de bereidingstijd wel vrij lang is en ik daar zelf niet altijd tijd voor heb. Daarnaast is het ook niet erg goedkoop om dit dieet te volgen. Volgens de recencies en boekomschrijvingen heb je geen speciale producten of voedingsmiddelen nodig, deze mening deel ik niet helemaal want er staan regelmatig producten in die je apart moet aanschaffen voor bepaalde gerechten die in de weekmenu’s staan.

Waar kan je het boek krijgen?

– bol.com, €19,99
– De Bijenkorf, €19,99
– Bruna, 19,99

Maar uiteraard heb ik het ook voor jullie opgezocht in een PDF bestand, lekker makkelijk en goedkoop voor degene die het niet erg vinden om het boek digitaal te hebben! Zie de link hieronder.

http://www.cosmox.nl/images/InkijkPDF/9789021554129.pdf

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s