‘Ushapan’

Het drinken van water direct nadat je opstaat is erg populair in India en wordt Ushapan genoemd. In de nacht, wanneer je slaapt, verlies je veel vocht. Het is daarom belangrijk om in de ochtend je vochthuishouding weer op peil te brengen. Om je lichaam, organen en hersenen optimaal te laten functioneren is het verstandig om direct 1-2 glazen water te drinken als je opstaat. Het menselijk lichaam bestaat voor ongeveer tweederde uit water en je hersenen zelfs voor 80 procent dus je kan wel na gaan hoe belangrijk het is dat je genoeg water drinkt op een dag. Doordat je water drinkt reinig je het lichaam van afvalstoffen en het helpt o.a. tegen hoofdpijn, overgewicht en problemen aan de nieren, longen en lever. Ik heb hier nog geen wetenschappelijke artikelen over gevonden, mocht jij die wel tegenkomen deel deze dan alsjeblieft in de reacties. Er zijn wel onderzoeken geweest naar de effecten van water op de productiviteit. Volgens Dr. Caroline Edmonds heeft het een positief effect op het visuele geheugen en daarnaast heeft zij in haar onderzoeken ook weten aan te tonen dat het drinken van een glas water je hersenen 14 procent sneller laat werken. Het drinken van water zorgt er voor dat je helder van geest bent en dat je denkvermogen toeneemt, niet vervelend om te weten toch? Ik zelf begin mijn dag ook altijd met 2 glazen water en als mijn planning het toe laat plak ik daar meteen een workout achteraan. Heerlijk begin van de dag en ik raad het jullie ook echt aan!

Geef een reactie

